Pomiń menu

Pępek Europy: prawybory studenckie i kalkulator frekwencyjny

 

W siedzibie Fundacji im. Stefana Batorego odbyła się dziś konferencja prasowa Koalicji 7 czerwca, na której zaprezentowane zostały wyniki uczniowskich i studenckich prawyborów, które odbyły się 2 czerwca na terenie całej Polski.

Zaprezentowano także kalkulator frekwencyjny, który pozwala odpowiedzieć na pytanie jak liczba uzyskanych mandatów do Parlamentu Europejskiego będzie zależeć od frekwencji w danym okręgu wyborczym.

Jarosław Bełdowski z Fundacji FOR zaprezentował Kalkulator frekwencyjny, dostępny na stronie www.7czerwca.org.pl/pl/dlaczego-frekwencja-jest-wazna. Jest to internetowe narzędzie, które pokazuje, jak zmienia się liczba mandatów do Parlamentu Europejskiego dla danych okręgów wyborczych w zależności od frekwencji odnotowanej w poszczególnych okręgach. Pokazuje on, że nawet przy niewielkiej zmianie, frekwencja w dniu wyborów może wpłynąć na uzyskanie lub utratę kilku dodatkowych mandatów. Udział w wyborach jak największej liczby obywateli przyczyni się zatem do tego, że będą mieć oni większą liczbę reprezentantów ze swojego okręgu w Parlamencie Europejskim.

W prawyborach uczniowskich zorganizowanych w ramach projektu "Młodzi głosują" przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, wzięło udział niemal 200 tysięcy uczniów z 1150 szkół. Frekwencja w prawyborach wyniosła 60%. O projekcie opowiedział Jacek Strzemieczny z CEO, a wyniki prawyborów przedstawili uczniowie warszawskich szkół . Aby zapoznać się ze szczegółowymi wynikami prawyborów uczniowskich, pobierz informację dostępną tutaj.

W prawyborach studenckich zorganizowanych przez przez Stowarzyszenie Projekt: Polska oraz organizacje studenckie wzięło udział 7855 studentów oraz przedstawicieli środowiska akademickiego. Ich wyniki przedstawił Paweł Ciacek ze Stowarzyszenia Projekt:Polska. Aby zapoznać się z wynikami prawyborów studenckich, pobierz informację dostępną tutaj.

Aby przeczytać więcej o bieżących działaniach Koalicji i o Kampanii Pępek Europy, pobierz pełną informację prasową – tutaj.