Pomiń menu

Nowe Logo Legionowa

Legionowo. Porusza! I ma nowe logo

 

Dynamiczne, lekkie, nawiązujące do motywów natury i ludzkiego ciała w ruchu – tak prezentuje się nowe logo Legionowa, które będzie symbolizować markę miasta.

Logo składa się ze znaku literniczego (logotypu), który jest zapisem sloganu „Legionowo. Porusza!” oraz tzw. sygnetu czyli znaku graficznego, wyrażającego charakter marki. Litery mają dynamiczny kształt, aby podkreślić zmianę, jakiej dokonało miasto decydując się na marketingowe określenie swojej tożsamości. Sygnet jest trójmodułowy i reprezentuje trzy wartości marki: aktywność, zdrowie
i wspólnotę. Elementy graficzne oparte są na miękkich krzywiznach i nawiązują do sylwetek ludzkich
w ruchu. Sylwetki tworzą zwartą całość – mogą symbolizować rodzinę, drużynę lub przyjaciół, spędzających czas razem, w aktywny sposób.
Kolorystyka projektu podkreśla charakter marki. Barwy logo są ciepłe, wyraziste i nawiązują do kolorów natury.

Zaczynamy od podstaw

W 2010 r. opracowana została strategia marki Legionowo, która definiuje kierunki dalszej promocji. Logo zostało zaprojektowane na podstawie wytycznych zapisanych w strategii marki Legionowo. Opracowanie elementów graficznych marki jest pierwszym etapem wdrażania nowej marki miasta.
Prace nad stworzeniem logo trwały trzy miesiące. Agencja Pheno z Łodzi, która je zaprojektowała, została wybrana w konkursie. Projekty konkursowe oceniała komisja, złożona z pracowników Urzędu Miasta, artysty plastyka i radnych Rady Miasta. Oprócz logo, agencja ma za zadanie zaprojektowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej (SIW), czyli wzorów tablic kierunkowych, tablic na budynki, prezentacji, materiałów papierniczych i promocyjnych, folderów, ulotek i wielu innych. Koszt zaprojektowania logotypu oraz SIW dla marki „Legionowo. Porusza!“ wyniesie 24 tysiące zł.

Aktywni dla zdrowia

Nowe logo będzie wykorzystywane w promocji Legionowa. W odróżnieniu od herbu, który symbolizuje tradycje i historię miasta, logo pojawi się wszędzie tam, gdzie Legionowo będzie prezentowane jako miasto aktywne, prozdrowotne, lansujące trend ruchu dla zdrowia, a przy tym wspierające tworzenie wspólnot lokalnych. Takie są bowiem główne założenia strategii marki Legionowo na lata 2011 – 2016. Strategia koncentruje się na ruchu, zdrowym żywieniu, przedstawia Legionowo jako miasto przyjazne dla mieszkańców, regionalne centrum aktywnej turystyki. Zgodnie z koncepcją Legionowo ma pobudzać mieszkańców do aktywności, szczególnie prozdrowotnej. Będzie nie tylko tworzyć sprzyjającą aktywności fizycznej infrastrukturę, ale też propagować racjonalne i zdrowe odżywianie się. Aktywność ma przyczynić się do podniesienia witalności mieszkańców oraz do budowania wspólnoty legionowian w oparciu o wspieranie wszelkich inicjatyw dotyczących prozdrowotnego trybu życia.
 

 

Legionowskie Stowarzyszenie AMICUS