Urząd na piątkę – RABKA-ZDRÓJ
Urząd na piątkę – RABKA-ZDRÓJ co wyszło z naszego badania.
Urząd na piątkę – RABKA-ZDRÓJ
1. Czy urząd jest przystosowany do potrzeb:
a. rodziców z dziećmi? (kącik zabaw, przewijak itp.) TAK
Komentarz: Stoliki na korytarzu
b. osób starszych i z niepełnosprawnościami? (wysokość lad, podjazd do miejsca obsługi, krzesła, itp.) TAK
Komentarz: Na parkingu są miejsca dla niepełnosprawnych.
2. Czy godziny pracy urzędu umożliwiają załatwienie spraw różnym grupom mieszkańców, np. raz w tygodniu wieczorem lub wcześnie rano, w niektóre soboty? TAK/ NIE
Komentarz: Urząd jest otwarty od 8 do 16 od poniedziałku do piątku.
3. Czy w urzędzie działa punkt informacyjny lub biuro obsługi klienta lub punkt informacyjny? TAK/ NIE
Komentarz: Można się zapytać w sekretariacie UM.
4. Czy urząd na bieżąco udostępnia informacje o swojej działalności? TAK
Komentarz: Na stronie www.rabka.pl ,profilu FB Rabki, Wieściach Rabczańskich, mediach lokalnych oraz BIP Rabka-Zdrój
5. Czy w urzędzie można uzyskać informacje publiczne
„od ręki” w urzędzie (w tym samym dniu)? TAK
przez telefon? TAK
przez Internet? TAK
6. Czy na spotkanie z burmistrzem/wójtem/prezydentem można umówić się:
a. przez telefon TAK/ NIE
b. przez Internet TAK/ NIE
c. korespondencyjnie TAK/ NIE
d. osobiście TAK
Komentarz: Nie wiadomo.
Część II – Budynek urzędu i otoczenie
7. Czy dojście/dojazd do urzędu są wyraźnie oznakowane? TAK
8. Czy przed budynkiem jest odpowiednia liczba
a. miejsc parkingowych dla samochodów TAK
b. stojaków na rowery TAK/ NIE
Rower można przypiąć do płotu przy UM.
9. Czy godziny otwarcia urzędu i poszczególnych wydziałów są wypisane na zewnątrz urzędu (np. na drzwiach)? TAK
10. Czy urząd posiada wyposażenie ułatwiające życie interesantom: toaleta, punkt ksero, krzesła itp.? TAK
11. Czy kasa urzędu jest otwarta przez cały czas przyjmowania interesantów? TAK
12. Czy tablica ogłoszeń w urzędzie jest widoczna, a zamieszczane na niej informacje czytelne? TAK
13. Czy druki i formularze urzędowe można pobrać w miejscach innych niż budynek urzędy ? TAK
Komentarz: Na www.rabka.pl
Część III – obsługa w budynku urzędu
14. Czy w urzędzie są udostępnione w widocznym miejscu informacje o dyżurach:
a. radnych TAK
b. burmistrza/wójta/prezydenta TAK
Komentarz: Informacje są koło sekretariatu Rady Miasta a burmistrz informacja na dzienniku podawczym
15. Czy pracownicy urzędu:
a. noszą identyfikatory? TAK
b. chętnie udzielają pomocy? TAK
16. Czy takie sprawy jak odpis świadectwa urodzenia, zgłoszenie działalności gospodarczej można załatwić „od ręki” (czyli podczas jednej wizyty) w urzędzie? TAK
17. Czy można telefonicznie sprawdzić na jakim etapie załatwiania jest sprawa? TAK
18. Czy interesanci są informowani, ile czasu zajmie załatwienie danej sprawy? TAK
19. Czy opłata za kopie dokumentów zawierających informacje publiczne odpowiada kosztowi ich wykonania? TAK
20. Czy w siedzibie urzędu łatwo znaleźć informacje o trybie składania skarg i wniosków? NIE
21. Czy urząd jest otwarty na obsługę cudzoziemców? TAK/ NIE ?
Część IV – Obsługa internetowa
22. Czy na stronie Biuletynu Informacji Publicznej lub stronie internetowej urzędu łatwo znaleźć:
a. aktualne informacje? TAK
b. informacje jak załatwić konkretną sprawę? TAK
c. niezbędne druki i formularze? TAK
d. aktualne zarządzenia wójta/burmistrza? NIE
e. uchwały rady gminy/miasta? TAK
f. informacje o trybie składania skarg i wniosków? NIE
23. Czy strona internetowa urzędu jest przystosowana do potrzeb osób słabowidzących i niewidzących? TAK/ NIE
24. Czy urząd posiada elektroniczną skrzynkę podawczą (na swojej stronie lub na stronie e-PUAP – elektronicznej platformy usług administracji publicznej)? TAK
25. Czy można za pośrednictwem Internetu sprawdzić na jakim etapie załatwiania jest sprawa? TAK
Komentarz: Za pomocą e-urzędu Rabka-Zdrój
26. Czy na stronie internetowej urzędu można znaleźć informacje o dyżurach
a. radnych TAK
b. burmistrza/wójta/prezydenta NIE