Pomiń menu

Działania w edycji 2015/2016

Tutaj możesz zapoznać się z działaniami, jaki wybrali uczestnicy w edycji 2015/2016

Budżet obywatelski To mieszkańcy najlepiej wiedzą czego im potrzeba: czy lepiej zbudować jezdnię czy ścieżkę rowerową; ustawić latarnie, czy kupić sprzęt dla szkoły, a może zorganizować zajęcia dla dzieci? Budżet obywatelski to pomysł na zwiększenie wpływu mieszkańców na to, jak wydawane są ich pieniądze. Będziemy działać na rzecz wprowadzenia takiego budżetu lub udoskonalenia jego zasad tam, gdzie już obowiązuje. Dołącz do nas! [Więcej]
Dostępni radni Zgoda i dialog budują. Ale jak budować, gdy szwankuje komunikacja? Gdy decyzje zapadają „za zamkniętymi drzwiami”.
Niedostatki w przepływie informacji wynikają zwykle z braku pomysłu na jego usprawnienie oraz nieświadomości, jak ważna jest komunikacja. Zaproponujcie urzędowi ciekawe i dostosowane do lokalnych potrzeb rozwiązania. Może władze powinny wysyłać do mieszkańców newsletter albo sms-owe zaproszenia na sesję rady gminy? A może lokalna społeczność w ogóle nie zna radnych i warto urządzić spotkanie z nimi na mniej formalnym gruncie, np. podczas pikniku? [Więcej]
Inicjatywa lokalna Wziąć sprawy w swoje ręce, nie czekać aż inni rozwiążą problem, zadeklarować własny wkład – inicjatywa lokalna to mechanizm dzięki, któremu mieszkańcy w ścisłej współpracy z władzami samorządowymi mogą zmieniać swoje otoczenie. Inicjatywa Integruje społeczność i pozwala organizować wydarzenia jednorazowe (np. festyn), cykliczne (ciekawe zajęcia w domu kultury) czy stworzyć coś namacalnego (np. zbudować parking).  [Więcej]
Przestrzeń dla ludzi Denerwujesz się, że tu, gdzie mieszkasz nie jest zielono, brakuje miejsc do spotykania się? Ulica służy tylko samochodom, bo zapomniano o pieszych i rowerzystach? A może masz już dość wszechobecnego chaosu reklamowego? Masz na to wpływ! Zgłoś się do zadania ‘’Przestrzeń dla ludzi’’ i zmieniaj swoją okolicę. [Więcej]
Lepsze instytucje Czy macie wrażenie, że Wasz dom kultury, biblioteka, ośrodek sportu to miejsca, które mają z góry narzuconą ofertę i sposób funkcjonowania? Że jako odbiorcy ich usług nie macie na nie praktycznie żadnego wpływu? Nie musi tak być! Czas, aby instytucje publiczne otwierały się na głos osób, które są zainteresowane korzystaniem z ich oferty i coraz bardziej dostosowywały się do ich potrzeb.  [Więcej]