Pomiń menu

Informacja o akcji “Urząd na piatkę” – gmina Żukowo.

Kolejne media napisały o akcji  "Urząd na piątkę" . Tym razem artykuł ukazał się w serwisie internetowym www. kartuzy.info.

 

Urzędy mogą być dostosowane do potrzeb mieszkańców: otwarte dłużej, wyposażone w podjazdy dla wózków i przewijak dla dzieci, a urzędnicy mogą chętnie udzielać pomocy – przekonują pomysłodawcy  akcji z Fundacji im. Stefana Batorego oraz Szkoły Liderów, zachęcając do włączenia się w projekt nie tylko mieszkańców, ale i organizacje pozarządowe, szkoły, domy kultury, biblioteki, a nawet same urzędy.
Pomysł podłapała m.in. Jolanta Wiercińska, wchodząca w skład Rady Sołeckiej w Chwaszczynie. To ona wystąpiła do władz gminy Żukowo z propozycją wzięcia udziału w akcji i jak się okazuje, spotkało się to z pozytywnym przyjęciem.
– W odpowiedzi zadzwoniła Pani Aneta Grota, audytor wewnętrzny Urzędu Gminy Żukowo, która chce pomóc w realizacji zadania. Na terenie urzędu zostanie zorganizowane spotkanie  informacyjne z osobami zainteresowanymi udziałem w akcji, a urząd poprzez swoją stronę poinformuje o tym fakcie – potwierdza Jolanta Wiercińska.
Co dalej? Otóż uczestnicy będą mieć za zadanie sprawdzenie jak żukowski magistrat działa obecnie i co ewentualnie w jego funkcjonowaniu można zmienić, by jak najlepiej spełniał oczekiwania petentów.
W pierwszej kolejności koordynatorzy akcji zbiorą opinie mieszkańców, które wyrażone zostaną w formie odpowiedzi, których udzielić należy w czteroczęściowej Karcie Pytań. Obowiązkowa jest tylko pierwsza część, obejmująca podstawowe kwestie związane z dostosowaniem urzędu do potrzeb mieszkańców i to ona stanie się podstawą do oceny urzędu i jego klasyfikacji w rankingu. Pozostałe trzy części tematyczne mają już charakter dobrowolny i można spośród nich wybrać jedynie interesujące obszary (budynek urzędu i jego otoczenie, obsługa w urzędzie, obsługa internetowa).
– Odpowiedzi na pytania z części tematycznych nie będą zaznaczane w formularzu wysłanym do organizatorów. Zebrane wnioski zostaną przedstawione kompetentnym urzędnikom naszej gminy i spróbujemy przekonać urząd do wprowadzenia niezbędnych zmian – wyjaśnia Jolanta Wiercińska.
Spotkanie informacyjne dotyczące tego przedsięwzięcia odbędzie się w Urzędzie Gminy Żukowo 8 listopada o godz. 17. Ci, którzy zdecydują się wypełnić ankietę, powinni ją następnie przesłać na adres mailowy radachwaszczyno@wp.pl
Podstawową kartę pytań projektu “Urząd na 5” można pobrać tutaj.