SPRAWOZANIE KOŃCOWE
Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem końcowym z działania Inicjatywa Lokalna.
SPRAWOZANIE KOŃCOWE
akcji Masz Głos, Masz Wybór 2015
Zadanie Inicjatywa Lokalna
CZĘŚĆ I
-
Nazwa organizacji lub grupy nieformalnej: Stowarzyszenie Art Clinic
- Data przesłania sprawozdania końcowego: 26.04.2016
- Osoba do kontaktu/koordynator akcji (imię, nazwisko, tel. mail): (usunięte)
- Gmina i miejscowość objęta działaniami akcji Masz Głos, Masz Wybór:Wrocław
- Liczba osób (oprócz koordynatora), które brały udział/współpracowały w realizacji zadania? 15
- Czy uczestniczyliście w spotkaniu regionalnym (jesiennym lub wiosennym)? Jeśli tak, to w którym? Tak, wiosennym
- Czy braliście udział w działaniu „Sprawdzamy władze” lub organizowaliście Święto Samorządu nie
- Napiszcie coś o sobie (czym się zajmujecie, od jak dawna, od kiedy jesteście w Akcji)W akcji jesteśmy od wiosny 2015r. Czym się zajmujemy:
Projekt „All That Jazz” powstał pod koniec 2014 roku dzięki zderzeniu dwóch przestrzeni; muzycznej i plastycznej.
Twórcy projektu to Monika Stanisławska i Marcin Lutrosiński.
Katalizatorem projektu jest wspólna potrzeba realizacji działań twórczych oparta o przekonanie iż skutecznie można kreować i zmieniać na lepsze szeroko pojmowaną rzeczywistości i codzienność, w kontekście realizacji interdyscyplinarnych działań artystycznych. Założeniem przewodnim jest przekonanie o szerokich możliwościach rozwoju działań artystycznych z założeniem ich ścisłego umocowania w miejscu u czasie. Inaczej mówiąc, chodzi tu o takie metody ich realizacji, które opracowane są o rzeczywiste możliwości i ograniczenia wynikające z realnej przestrzeni biznesowej projektu, a nie o konfabulacje, domysły czy fantazje na temat jej kształtu. Projekt powinien stanowić odpowiedź na manifestujące się deficyty działań artystycznych tworząc wspólny mianownik między potencjałem zgromadzonych wokół niego artystów i ludzi ze sztuką związanych, a żywą przestrzenią publiczną miasta. „All That Jazz” jest projektem który spajać powinien środowiska artystyczne w sposób naturalny, tworząc platformę komunikacji z przestrzenią miejską. Może się okazać niezbędnym dokonanie redukcji definicji wartości fundamentalnych w relacji przestrzeni artystycznej do przestrzeni publicznej oraz studium intencjonalności reakcji i działań tak instytucji kulturalnych jak i instytucji rządowych współtworzących przestrzeń życia projektu. Dzięki temu w najprostszy sposób zadbać można o zrównoważone tempo rozwoju realizowanych projektów artystycznych przy zachowaniu zgodności horyzontalnej i wertykalnej z polityką rozwoju miasta, regionu i kraju. Założeniem jest rozwinięcie jak najlepszej komunikacji między wszelkimi środowiskami artystycznymi i administracją publiczną, w oparciu o zdrowo pojmowany wspólny interes mieszkańców, środowisk sztuki i organów administracji publicznej odpowiedzialnych za realizację polityki rozwoju miasta i jego wizerunek. Staramy się każdego dnia przypominać sobie o tym, że rzeczywistość która nas otacza, choć z gruntu ani dobra, ani zła, jest po prostu taka, jaką potrafimy stworzyć i na jaką się zgadzamy.
Od stycznia 2015 zrealizowaliśmy 70 edycji All That Jazz Jam Session, 5 koncertów, 4 edycje All That Jazz Groove Funky Session, 13 wystaw sztuk wizualnych. Nawiązaliśmy współpracę z Akademią Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Prowadzimy autorską audycję All That Jazz w radio Luz. Z naszym wsparciem zostały wydane 2 płyty. Uczestniczyliśmy w weekendzie otwarcia ESK 2016, wraz z Narodowym Forum Muzyki realizowaliśmy MeltingPot Lab 4, oraz będziemy uczestniczyć w światowym dniu jazzu.
CZĘŚĆ II (wypełniają wszyscy uczestnicy)
- Jak oceniacie efekty i sposób realizacji przez siebie zadania? (prosimy krótko opisać co udało się zrealizować w ramach zadania i jak to się ma do zakładanych planów).Projekt rozwija się dynamicznie, pracujemy nad audience development, niestety bez wsparcia u udziału Gminy Wrocław.
CZĘŚĆ III (wypełniają osoby/grupy które pracowały nad podjęciem uchwały w gminie)
- Czy w gminie w chwili rozpoczęcia Akcji podjęta była uchwała o trybie i szczegółowych kryteriach wyboru inicjatywy lokalnej?
Uchwała o IL dotyczy budowy kanalizacji.
- Jeśli nie, jakie podjęliście działania, by uchwała została podjęta. (Prosimy opisać ile spotkań, rozmów z radnymi, urzędnikami odbyło się, czy kierowane były jakieś pisma, petycje, składane wnioski, jak przebiegały rozmowy).
- Jakie problemy, przeszkody pojawiły się na etapie rozmów z urzędnikami i radnymi? Czy udało się je pokonać, jakie argumenty przekonały władze?
- Czy uchwała w gminie została podjęta? Jeśli tak to jak przebiegał ten proces? Czy braliście udział w konsultacjach/zgłaszaliście uwagi?
- Jak oceniacie współpracę władz z mieszkańcami na terenie Waszej gminy? (Proszę opisać udział władz samorządowych – prosimy o wskazanie osób, które wspierały Wasze działania
i były w nie zaangażowane. Prosimy o opisanie w jaki sposób władze współpracowały
z mieszkańcami na etapie lobbowania za przyjęciem uchwały- otwartość, niechęć, brak reakcji).
Nie nawiązaliśmy żadnej współpracy z gminą.
- Nagroda Super Samorząd przyznawana jest dla mieszkańców i władz za modelową współpracę. Czy uważacie, że należy się Wam w tym roku? Prosimy o krótkie uzasadnienie.
Zrobiliśmy bardzo wiele dla lokalnej społeczności twórczej i nadal działamy, pomimo wszelkich przeszkód.
CZĘŚĆ IV (wypełniają grupy, które realizowały już zadanie w trybie inicjatywy lokalnej)
- Jak wyglądał proces opracowania koncepcji wniosku? (kto był inicjatorem, kto uczestniczył
w opracowaniu wniosku, czy wniosek był konsultowany- czy na etapie opracowania wniosku zorganizowano spotkania z mieszkańcami – prosimy o podanie daty i tematu spotkania, kto był jego organizatorem, ilu mieszkańców uczestniczyło w spotkaniu).
- Jakie zadanie publiczne realizowaliście wspólnie z jednostką samorządu terytorialnego? (na czym polegało ? jak przebiegało? jakie poparcie mieszkańców udało się pozyskać? jaki wkład własny włożyli mieszkańcy? )
- Co było efektem realizacji zadania publicznego wspólnie z jednostką samorządu terytorialnego?
- Nagroda Super Samorząd przyznawana jest dla mieszkańców i władz za modelową współpracę. Czy uważacie, że należy się Wam w tym roku? Prosimy o krótkie uzasadnienie.
- Czy na etapie realizacji zadania pojawiały się jakieś trudności, jeśli tak to jakie? (formalne, proceduralne, z aktywnością mieszkańców, z realizacja deklarowanego wkładu własnego?)
- Jak oceniacie zaangażowanie władz w realizację zadania? Czy mogliście liczyć na pomoc zarówno na etapie planowania jak i podpisywania umowy i realizacji zadania?
CZĘŚĆ V (wypełniają wszyscy uczestnicy)
- Partnerstwo i współpraca z innymi podmiotami (instytucje, grupy – prosimy o podanie, jeśli takie partnerstwo istnieje) :
MiserArt Strefa kultury w labiryncie wykluczenia. Stowarzyszenie Brata Alberta. Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Akademickie Radio Luz. Fundacja Pałaców i Ogrodów kotliny jeleniogórskiej. Teatr Ekstrawersja. Teatr Capitol.
- Udział władz samorządowych (prosimy o wskazanie osób, które wspierały Wasze działania
i były w nie zaangażowane oraz opisanie w jaki sposób władze współpracowały z mieszkańcami na etapie realizacji inicjatywy).
Brak współpracy
- Czy realizowaliście jakieś działania związane ze Świętem Samorządu Lokalnego? (Jeśli tak, to jakie to były działania, ile osób było zaangażowanych, jakie materiały zostały wykorzystane?)
nie
- Co uważacie za swoje największe osiągnięcie w dotychczasowej realizacji zadania w ramach akcji Masz Głos, Masz Wybór?
Połączenie środowisk twórczych, zaangażowanie studentów i absolwentów Akademii Muzycznej we Wrocławiu w projekt.
- Jak oceniacie zaangażowanie mieszkańców w działania związane z akcją?
-
brak zaangażowania, 2- niskie zainteresowanie, 3- trudno powiedzieć, 4- dostrzegam zainteresowanie, 5- bardzo duże zaangażowanie )
CZĘŚĆ VI- rozliczenie finansowe przekazanego grantu
Zestawienie poniesionych kosztów |
|||
L.p. |
Nazwa kosztu (np. papier, ciastka, ulotki) |
Nr faktury/rachunku |
Cel poniesionych kosztów (na jakie działania/wydarzenia przeznaczono poniesione koszty) |
1. |
Reklama FB |
Paypal |
Promocja funpage All That Jazz, oraz organizowanych wydarzeń |
2. |
benzyna |
FV 35698762 |
Transport instrumentów |
3. |
Papier, toner |
FV 79724871 |
Bieżące wydruki |
4. |
|||
5. |
|||
6. |
|||
7. |
|||
8. |