Teraz trzeba pilnować sprawy. Od naszych warszawskich informatorów dowiedzieliśmy się, jakie projekty złożyło woj. lubuskie do rządowego programu Kolej+. Publikujemy je tutaj jako pierwsi.

Kolej+

1. Rewitalizacja linii kolejowej nr 358 Czerwieńsk – Krosno Odrzańskie – Gubin – granica państwa (połączenie Gubina i Krosna Odrz. z Zieloną Górą).

2. Rewitalizacja linii nr 275 na odcinku Bieniów – Lubsko wraz z budową przystanków w m. Budziechów, Jasień i Bieszków (połączenie Lubska z Zieloną Górą).

3. Rewitalizacja linii nr 14 na odcinku Szprotawa – Żagań wraz z odbudową peronów (połączenie Szprotawy z Zieloną Górą).

4. Rewitalizacja linii nr 426 na odcinku Strzelce Krajeńskie – Strzelce Krajeńskie Wschód wraz z odbudową infrastruktury peronowej w Strzelcach Krajeńskich (połączenie Strzelec Krajeńskich z Gorzowem Wlkp.).

5. Remont linii nr 363 ma odcinku Skwierzyna – Międzychód (połączenie Międzychodu z Gorzowem Wlkp.).

6. Remont linii nr 364 na odcinku Międzyrzecz – Wierzbno (Międzychód) (połączenie Międzychodu z Zieloną Górą).

7. Odbudowa linii nr 415 na odcinku Gorzów Wlkp. – Myślibórz (połączenie Myśliborza z Gorzowem Wlkp.).

8. Rewitalizacja linii kolejowej nr 364 na odcinku Międzyrzecz – Sulęcin – Rzepin (połączenie Sulęcina z Gorzowem Wlkp. oraz z Zieloną Górą przez Międzyrzecz i Rzepin).

Warto było

Cieszymy się bardzo! W końcu! Brawo Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego. Ileż to razy musieliśmy interweniować i domagać prawa do kolei do Lubska. W końcu coś drgnęło, ale trzeba pilotować sprawy i mieć ją na oku. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, Lubsko po 30 latach odzyska połączenia kolejowe i wyjdzie z komunikacyjnego wykluczenia. To efekt kilku lat batalii, starań, pism, telefonów do tutejszego Urzędu Marszałkowskiego oraz wielu instytucji, włącznie z najwyższymi w Polsce.