Pomiń menu

Człowieku nie zgub mnie! Akcja dla przewodników psów i kotów

Człowieku nie zgub mnie! Akcja dla przewodników psów i kotów

11 września w Gorzowie Wielkopolskim odbyła się społeczna akcja edukacyjna dla przewodników psów i kotów, która miała ich uświadomić, jakie mają obowiązki poza szczepieniem swoich pupili.

Akcję zorganizowali: Mirela Rossa, pomysłodawczyni pierwszego wybiegu dla Psów Psia Polana w Gorzowie, Mariusz Ostrowski – behawiorysta ze szkoły dla psów Happy Dog – Zoopsycholog, pozytywne szkolenie psów i Skrzydlata Blanka wraz z Urzędem Miasta Gorzowa Wielkopolskiego. Podczas akcji były bezpłatnie rozdawane tzw. adresatki. Dlaczego?

Jak oznakować pupila

Większość zaginionych zwierząt nie wraca do swoich domów, dlatego warto je oznakować. A sposoby są na to dwa:

  • założenie adresatki, która jest malutkim elementem doczepianym do obroży, szelek psa. Może być plastikowa, metalowa, grawerowana i powinna zawierać ważne informacje: imię zwierzęcia, telefon właściciela, adres,
  • czipowanie – to krótki „zabieg” wszczepienia pod skórę (jak przy zastrzyku) mikroprocesora z indywidualnym numerem. Ten numer trzeba koniecznie zarejestrować w bazie danych Safe-Animal. Wpisujemy swój numer telefonu, adres, dane zwierzęcia (w rejestracji pomoże weterynarz).

Wiedzieć, aby minimlizować ryzyko

Podczas akcji w Parku Górczyńskim organizatorzy uświadamiali, jak ważne jest zabezpieczenie psa/ kota w adresatkę, zachipowanie, aby zwierzak po ucieczce mógł bezpiecznie wrócić do domu. Chodzi o zminimalizowanie ryzyka konieczności umieszczenia go schronisku, bezdomności i nadmiernego stresu, a nawet utraty życia. Behawiorysta udzielał także porad dotyczących korygowania niepożądanych zachowań wśród zwierząt. Oprócz adresatek każdy z uczestników otrzymał ulotkę, w jaki sposób bezpiecznie korzystać z wybiegów dla psów. Każdy obdarowany musiał bezpośrednio na miejscu wypełnić adresatkę i od razu przyczepić ją psu (aby nie trafiła do szuflady), a potem zrobić zdjęcie zabezpieczonego psa/kota i przekazać fotografię Mireli Rossa, która stworzyła galerię zabezpieczonych zwierząt.

Kulisy

200 sztuk adresatek zostało zakupionych dzięki grantowi. Były fosforyzujące do własnoręcznego wypełnienia danych (imię zwierzaka, tel do właściciela, adres, choroby). Organizatorom zależało, aby  jak najwięcej przewodników psów było świadomych swoich obowiązków wobec zwierzaka. Pogoda dopisała, a w promocji akcji pomógł Urząd Miasta Gorzów, informując o wydarzeniu na swoich platformach informacyjno-marketingowych, i Radio Gorzów. Plakat zachęcający do wzięcia udziału w akcji wykonał  Piotr Rossa Rosikowski.

Zobacz: zapowiedzi wydarzenia