Pomiń menu

KAMPANIA "PĘPEK EUROPY" ZACHĘCA DO GŁOSOWANIA W EUROWYBORACH

W 2009 r. przed wyborami do Parlamentu Europejskiego Koalicja 7czerwca (dawniej koalicja 21października) przeprowadziła kampanię profrekwencyjną „Pępek Europy”, zachęcającą młodych Polaków do głosowania w eurowyborach w Polsce 7 czerwca 2009 r.  W ramach kampanii zachęcały do głosowania lokalne akcje profrekwencyjne, spoty z muzyką Żywiołaka i strona internetowa z mechanizmem „przeciągania internetowego Pępka do swojej gminy”. Inicjatorzy koalicji zaprosili do akcji organizacje i grupy nieformalne z całej Polski.

Kampania była realizowana przez Koalicję 7czerwca, w skład której weszły organizacje pozarządowe, które w 2007 roku, jako Koalicja 21października, realizowały kampanię „Zmień kraj. Idź na wybory”, przeprowadzoną z sukcesem przed wyborami do Parlamentu RP.

W 2009 roku inicjatorami Koalicji na Rzecz Gromadnego Udziału w Eurowyborach było 14 organizacji: Fundacja im. Stefana Batorego, Instytut Spraw Publicznych, Fundacja Projekt: Polska, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju – FOR, PKPP Lewiatan, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Fundacja im. Roberta Schumana, Związek Firm Public Relations, MediaCom, Saatchi & Saatchi oraz agencja PZL. Funkcję koordynatora oraz sekretariatu kampanii pełniła Fundacja FOR.

Kampania „Pępek Europy” w swoich założeniach odwoływała się do faktu, że Polska jest znaczącym krajem w Unii Europejskiej i że to właśnie w kraju nad Wisłą może znajdować się „Pępek Europy”. Jej głównym celem było zachęcenie jak największej ilości młodych Polaków do wzięcia udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego w dniu 7 czerwca 2009 roku.

Zadaniem kampanii było także przybliżenie instytucji Parlamentu Europejskiego i zainteresowanie młodych Polaków jego znaczeniem w ich codziennym życiu. W tym celu zrezygnowano z mało atrakcyjnych dla młodzieży działań edukacyjnych, a zdecydowano się na akcje, które ją angażowały i w naturalny sposób przyciągały uwagę.

Kampania została oficjalnie zainaugurowana podczas konferencji prasowej w dniu 16 kwietnia 2009 roku. W jej realizację zaangażowane były media lokalne i ogólnopolskie, a także liczne organizacje pozarządowe, szkoły, uczelnie wyższe, grupy nieformalne i społeczności lokalne z całej Polski.

POBIERZ PREZENTACJĘ O KAMPANII – tutaj

Spot promujący kampanię:


Skrócona wersja spotu:

Materiały kampanii:

19_Naklejka 11_logo 13_banner_pepek 12_plakat_FINAL

 

 

 

 

O przebiegu kampanii i jej efektach przeczytaj w RAPORCIE