Wkrótce webinarium

Rady działalności pożytku publicznego to rodzaj mostu łączącego władze samorządowe z organizacjami społecznymi. Tworzenie i rola rad są zapisane w ustawie, ale w praktyce wiele zależy od inicjatywy samych mieszkańców i otwartej postawy samorządowców. Co zrobić, aby rady funkcjonowały możliwie najlepiej? Zapraszamy na webinarium 31 lipca o 19:00. Zapiszcie się!
Podczas webinarium wyjaśnimy rolę organizacji społecznych w tworzeniu i funkcjonowaniu rad działalności pożytku publicznego. Omówimy:
- podstawę prawną powoływania i funkcjonowania rad oraz kto może je powołać,
- skład, tryb działania i kompetencje rad działalności pożytku publicznego,
- najczęstsze trudności w relacjach rad z samorządowcami i jak je przełamywać,
- co zrobić, gdy władze ignorują obowiązki wobec rad wynikające z ustawy.
Przed webinarium warto zajrzeć do ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – szczególnie art. 41e–41j.
Zapisz się i w czwartek 31 lipca o 19:00 dołącz do wydarzenia, klikając link otrzymany w e-mailu potwierdzającym rejestrację. Udział jest bezpłatny.
Webinarium prowadzi
Robert Chomicki, prezes Stowarzyszenia Rozwoju „Inspiracje”, socjolog, projektant usług, absolwent prawa administracyjnego i studiów miejskich. Zajmuje się partycypacją obywatelską, moderuje konsultacje społeczne, doradza samorządom i lokalnym społecznościom – prowadzi dla nich szkolenia.