Informacja z dn. 02.09.13 r. o przebiegu realizacji zadania publicznego.
Rada Miasta Gorlice podjęła wcześniej, bo w dniu 24.11. 2011 r. uchwałę nr 172/XIV/2011 wprowadzającą „Tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej”. Zgodnie z naszym harmonogramem w dniu 20,06.2013 r złożyliśmy wniosek na realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej, pn. „Modernizacja drogi, chodników i budowa dodatkowych miejsc parkingowych”.
Omal równocześnie Burmistrz Miasta Gorlice wspierając rozwój demokracji i społeczeństwa obywatelskiego wydał Zarządzenie nr 81/2013 z dn. 3.07.2013 r. w sprawie wprowadzenia budżetu obywatelskiego Miasta Gorlice na 2014 r. w załączeniu, którego został wprowadzony „Regulamin budżetu obywatelskiego Miasta Gorlice na 2014 r.”, stwarzając tym samym kolejne korzystne warunki do współpracy samorządu z mieszkańcami.
W związku z nową sytuacją, dającą możliwości finansowania zadań publicznych, wystąpiliśmy do mieszkańców z informacją o wprowadzeniu budżetu obywatelskiego i możliwościach realizacji naszego wniosku po stosownym przeredagowaniu. Uzyskaliśmy poparcie 269 osób zadania do budżetu obywatelskiego”, zgodnie z wymogami regulaminu.
W dniu 6.08. 2013 r. wypełniony formularz zgłoszeniowy z zadaniem pn. „Modernizacja ok. 100 m ul. Krasińskiego” został złożony w Urzędzie Miasta Gorlice.
Według jeszcze nie oficjalnych informacji na realizację zadań publicznych zostało zgłoszone 29 różnych wniosków.
Przez publiczne głosowanie, które odbędzie się w dniach od 27. 09. do 7.10. 2013 r. zostanie ogłoszona lista rankingowa ze zgłoszonymi zadaniami. Rekomendowane do realizacji będą te zadania, które uzyskają największą ilości głosów, aż do wyczerpania środków, przewidzianych do realizacji budżetu obywatelskiego.
Liczymy na korzystne rozstrzygnięcie i otrzymanie wymaganej ilości głosów dla uzyskania finansowania naszego zadania z budżetu obywatelskiego.