Harmonogram miesiąca
Czujemy wiosenną energię w Masz Głos! Zobaczcie, jakie nowości, a jakie spotkania i szkolenia z naszych tradycyjnych działań zaplanowaliśmy w tym miesiącu!
- 5-9 maja uczestnicy akcji Masz Głos mogą zapisać się do grup tematycznych, zajmujących się: ochroną środowiska, zagospodarowaniem przestrzeni, wykluczeniem transportowym. Grupy tematyczne są nową formą wsparcia uczestników, którą wprowadzamy w tej edycji akcji. W ten sposób chcemy zainicjować ponadregionalną współpracę grup zajmujących się podobnymi zagadnieniami i pogłębić współpracę uczestników z ekspertami. Udział w grupach tematycznych nie jest obowiązkowy dla uczestników akcji. Zapisy na spotkania organizacyjne prowadzimy przez formularz dostępny w panelu Masz Głos;
- od 7 maja możecie obejrzeć nagranie, pobrać prezentację i notatkę z kwietniowego webinarium o pozagrantowych źródłach wsparcia dla organizacji i kreatywnym zdobywaniu pieniędzy na finansowanie działań;
- 7 maja wysyłamy newsletter z działań w ramach akcji Masz Głos. Jeśli chcecie być na bieżąco informowani, co słychać u naszych uczestników i co powstało w ramach działań merytorycznych akcji Masz Głos, subskrybujcie newsletter;
- 12 maja, 13 maja i 17 maja odbywają się spotkanie organizacyjne grup tematycznych. Więcej informacji na naszej WWW w zakładce wsparcie tematyczne;
- 18 maja, 18.00 szkolenie dla uczestników z zakresu podstawowej wiedzy o administracji lokalnej: jakimi zadaniami zajmują się poszczególne instytucje, do kogo się zwrócić, aby załatwić określoną sprawę i jak ją przeprowadzić. Szkolenie będzie miało charakter zamknięty; prowadząca – Iwona Janicka, koordynatorka akcji Masz Głos z Fundacji Aktywności Lokalnej. Na około tydzień przez szkoleniem udostępnimy uczestnikom link na szkolenie;
- 25 maja zapraszamy na webinarium o planach zagospodarowania przestrzeni. Będzie m.in. o tym, jaka jest rola tego typu dokumentów, czy mieszkańcy mogą mieć wpływ na plan zagospodarowania przestrzeni i w jaki sposób go czytać. Webinarium poprowadzą architekci z Pronobis Studio. Webinarium będzie bezpłatne; wymagana rejestracja. Więcej informacji w okolicy 20 maja na naszym profilu na Facebooku;
- zapraszamy wszystkich uczestników akcji do publikowania na stronie Masz Głos informacji o swoich działaniach: jakie działania podejmujecie, jak je realizujecie, co w Waszych planach, co już udało się, z jakimi trudnościami mierzycie się. Opowiedzcie – inspirujcie! Wystarczy wejść na konto do panelu, nacisnąć przycisk “Dodaj aktualność” – wpisać treść i najlepiej dodać zdjęcie, które ma towarzyszyć publikacji (nie jest to element konieczny). Po zatwierdzeniu aktualności przez administratora strony ukaże się ona na stronie głównej Masz Głos w zakładce “Co nowego u uczestników?”;
- uczestnicy akcji mogą bezpłatnie zamawiać materiały informacyjne akcji Masz Głos, m.in.: broszury: “Narzędziownik obywatelski”, “Czy radny jest bezradny?”, “Zasady lokalnych konsultacji”, “Karta praw mieszkańca” i inne. Wystarczy zalogować się na swoje konto do panelu Masz Głos;
- list do władz – uczestnicy akcji mogą zamawiać list do osób i instytucji, którym organizator akcji Masz Głos – Fundacja im. Stefana Batorego – przekaże list z informacją o uczestnictwie Waszej organizacji/grupy w tegorocznej edycji akcji Masz Głos i z uprzejmą prośbą o współpracę w jej ramach.