Pomiń menu

Co się będzie działo w naszej gminie? 2012

Twoim zadaniem jest zorganizowanie spotkania – „Co się będzie działo w naszej gminie?”, na którym zaproszony wójt/burmistrz lub inni przedstawiciele rady gminy lub/i urzędu gminy zaprezentują zasady konstruowania gminnego budżetu oraz założenia przyjęte w projekcie budżetu na 2013 rok. Debata, może być również dobrą okazją do podsumowania dotychczasowej działalności samorządu oraz przedstawienia przyszłorocznych działań.
Do współpracy, przy organizacji przedsięwzięcia, warto zaprosić lokalnych partnerów oraz zainteresowane instytucje i media. W celu ustalenia szczegółów  realizacji zadania należy skontaktować się ze skarbnikiem gminnym oraz wójtem bądź burmistrzem. Takie spotkanie robocze pozwoli na uporządkowanie scenariusza spotkania budżetowego.
Proponowany scenariusz spotkania z samorządowcami.
Kto powinien wziąć udział w Debacie Budżetowej?
Bardzo ważne jest, aby w spotkaniu uczestniczyło jak najwięcej osób – przedstawicieli mieszkańców, lokalnych liderów wpływu, organizacji pozarządowych oraz mediów. Tutaj znajdziesz proponowana przez nas listę osób, do zaproszenia na spotkanie.
 
Aby spotkanie przyniosło oczekiwany efekt, powinno być poprowadzone według jasnego planu. Tutaj możesz pobrać proponowany przez nas scenariusz.
Podczas debaty – jako wstęp do dyskusji –  należy zaprezentować „Zasady konstruowania budżetu gminnego” oraz „Kalendarz budżetowy w gminie”.
Zalecamy, aby w jego zasadniczej części aktywnie uczestniczył wójt lub przedstawiciel urzędu gminy, którzy będą odpowiedzialni za przedstawienie budżetu na 2013 rok oraz podsumowanie dotychczasowych działań.
Regulamin spotkania
Pamiętaj, aby uniknąć chaosu i nieprzewidzianych sytuacji, spotkanie powinno przebiegać według ustalonych i znanych każdemu uczestnikowi zasad. Przykładowy regulamin, który pomoże zachować porządek.
POWODZENIA!

Członkowie grupy

Ta grupa jest prywatna. Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem i złożyć podanie o członkostwo aby dołączyć.